Tematyka badawcza
Tematyka badawcza zespołu obejmuje następujące główne obszary:
- Projektowanie i wdrażanie systemów przemysłu 4.0 (Virtual Reality, Augmented Reality, Digital-twin).
- Komputerowe wspomaganie projektowania nowych technologii i analizy zagadnień w przeróbce plastycznej, mechanice oraz inżynierii materiałowej.
- Projektowanie oraz wdrażanie dedykowanych narzędzi symulacyjnych w warunkach przemysłowych.
- Obliczenia wysokiej wydajności z wykorzystaniem procesorów GPU kart graficznych.
- Projektowanie i wdrażanie dedykowanych systemów wspomagania produkcji.
Przykładowe projekty zrealizowane przez zespół:
Projekt i implementacja demonstratora cyfrowego bliźniaka symulatora termo-mechanicznego Gleeble 3800
|
Projekt technologii kształtowania obrotowego z lokalnym dogrzewaniem materiału wsadowego wiązką lasera
|
Balistyka końcowa (amunicja AP)
|
Projekt inteligentnego modułowego systemu prognozowania jakości form ceramicznych otrzymywanych metodą traconego wosku (symulacja zalewania i krzepnięcia łopatek silnika odrzutowego w ramach modułu symulacji)
|
Optymalizacja procesu spawania pod kątem minimalizacji deformacji spawanych części
|
Projekt i weryfikacja numeryczna technologii formowana na gorąco (układy chłodzące, tłoczenie)
|
Projektowanie technologii tłoczenia na zimno (projekt narzędzi, geometria progów ciągowych, optymalizacja)
|
Opracowanie oprogramowania do symulacji nagrzewania oporowego blachy wsadowej w warunkach przemysłowych (metoda elementów skończonych)
|
Opracowanie oprogramowania do symulacji przepływów w zbiornikach (metoda hydrodynamiki cząstek rozmytych)
|
Opracowanie oprogramowania do symulacji zalewania grawitacyjnego form i symulacji krzepnięcia (metoda hydrodynamiki cząstek rozmytych)
|
Opracowanie oprogramowania bazującego na architekturze CUDA do generowanie cyfrowej reprezentacji materiału w złożonym cyklu nagrzewanie-przetapianie-chłodzenie (metoda Monte Carlo)
|
Opracowanie systemu sieciowego do symulacji równoległych procesu walcowania w stanie półciekłym |